X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Krzysztof Czabański: postawiliśmy na media publiczne

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2019 14:13
- Chcemy wzmacniać wszystkie polskie inicjatywy medialne. Rynek medialny powinien się polonizować. Dla polskiej racji stanu może być groźne, jeżeli kapitał obcy dysponuje znacznym głosem w mediach - powiedział na konwencji wyborczej PiS w Toruniu Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych. 
Audio
  • 24.08.2019 Krzysztof Czabański mówi o zmianach w mediach publicznych w Polsce
Szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański podczas konwencji regionalnej PiS w Toruniu
Szef Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański podczas konwencji regionalnej PiS w Toruniu Foto: PAP/Paweł Skraba
  • Przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański zapowiedział repolonizację mediów po ewentualnej wygranej PiS w wyborach parlamentarnych.
  • Zmiana ma także uniemożliwić budowę monopolu i oligopolu medialnego, aby jeden właściciel nie miał pozycji dominującej w radiu, telewizji i prasie.
  • Nowe rozwiązania mają również wprowadzić gwarancję braku możliwości zmniejszania budżetu na media publiczne.

- Zmieniliśmy sytuację mediów publicznych. Do tych mediów od ponad półtora roku przypływają duże pieniądze, które pozwalają nadrobić zaległości kadrowe i techniczne. Te media były skazane przez naszych poprzedników na powolne więdnięcie, marginalizację i być może likwidację. Postawiliśmy na media publiczne, które zostały wzmocnione finansowo i kadrowo - zaznaczył Krzysztof Czabański.

Zapowiedział on również, że jest plan, aby budżetu na media publiczne nie można było zmniejszać. - W nowej kadencji chcemy zbudować systemowe rozwiązanie dla mediów publicznych nie tylko na zasadzie rekompensat, ale na systemie budżetowym i [z] gwarancją, że te pieniądze będą mogły być tylko zwiększane, zmniejszane już nie - wskazał przewodniczący.

czytaj więcej
czabański krzysztof-4 1200x660.jpg
Krzysztof Czabański: opozycja chce zniszczyć media publiczne

Repolonizacja mediów to podstawa

Krzysztof Czabański wskazał także na repolonizację mediów, która jego zdaniem jest obowiązkiem po ewentualnym zwycięstwie wyborczym PiS. - Niesłychanie istotna jest repolonizacja rynku medialnego i dekoncentracja. Chcemy wzmacniać wszystkie polskie inicjatywy medialne niezależnie od tego, jakie poglądy wyznają ludzie pracujący w mediach. Bardzo niedobrą sytuacją jest to, kiedy kapitał obcy dysponuje znacznym głosem na tym rynku, bo w niektórych sytuacjach może to być groźne dla polskiej racji stanu. To wymaga wzmocnień podatkowych i inicjatyw lokalnych - podkreślił. 

czabański krzysztof-5 1200x660.jpg
K. Czabański: w nowej kadencji przebudowa rynku medialnego będzie postępować

- Oprócz tego są stosowane na Zachodzie przepisy dekoncentracyjne uniemożliwiające budowę monopolu czy oligopolu na rynku medialnym i takie przepisy chcemy wprowadzać na rynku medialnym w przyszłej kadencji, by znieść patologię, kiedy jeden właściciel jest dominujący na rynku prasowym, radiowym i telewizyjnym. Trzeba jednak poruszać się tu bardzo ostrożnie, by zamiast kapitału niemieckiego nie zaczął dominować np. kapitał rosyjski. Na razie polski kapitał na rynku medialnym nie jest mocny, więc należy to robić z rozwagą, ale mimo wszystko działać trzeba - dodał.

- Są różne inicjatywy na szczeblu mikroregionów, gdzie lokalne portale internetowe są własnością polską i mają coraz większe znaczenie. Ludzie chętnie z nich korzystają, a do tego zreformowana przez nas Polska Agencja Prasowa bierze od tych portali informacje, więc jest to typowo polskie przedsięwzięcie - podsumował Krzysztof Czabański.

***

Rozmawiał Tomasz Zielenkiewicz

Polskie Radio 24/pkr

---------------------------------------

Data emisji: 24.08.2019

Godzina emisji: 13:46

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak