X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Umowa serwisowa zamiast ubezpieczenia. Jak nie dać się nabrać?

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2019 10:30
Co trzeba wiedzieć ubezpieczając dodatkowo kupowany sprzęt elektroniczny typu: smartfon, tablet, pralka czy telewizor? Okazuje się, że "pułapek" nie brakuje, co sprawia, że trudniej potem dochodzić swych praw. Narasta np. zjawisko oferowania tzw. umów serwisowych, zamiast umów ubezpieczenia.
Audio
  • Gość Polskiego Radia 24 Marcin Bielecki, z biura Rzecznika Finansowego, z którym rozmawiała Sylwia Zadrożna - wyjaśniał na co zwracać uwagę ubezpieczając przy zakupie sprzęt elektroniczny i czym różni się umowa ubezpieczenia, od umowy serwisowej.
Narasta zjawisko oferowania tzw. umów serwisowych, zamiast umów ubezpieczenia, które mniej chronią konsumenta.
Narasta zjawisko oferowania tzw. umów serwisowych, zamiast umów ubezpieczenia, które mniej chronią konsumenta.Foto: Pixabay

W ostatnich miesiącach do Rzecznika Finansowego częściej zaczęli zgłaszać się klienci którzy są niezadowoleni ze sposobu obsługi w przypadku awarii sprzętu AGD/RTV. Jednak po analizie okazuje się, że Rzecznik nie ma możliwości podjęcia interwencji.

Umowa serwisowa a umowa ubezpieczenia

Jak wyjaśniał na antenie Polskiego Radia 24 Marcin Bielecki, z biura Rzecznika Finansowego, z którym rozmawiała Sylwia Zadrożna - obecnie kupując np. telefon czy tablet u operatora telekomunikacyjnego proponowana jest tzw. umowa serwisowa, która z perspektywy konsumenta wygląda jak umowa ubezpieczenia, choć taką wcale nie jest.

Jak wyjaśniał rozmówca - sprawia to, że w sytuacjach spornych Rzecznik Finansowy nie może pomóc, gdyż pomaga wyłącznie podmiotom rynku finansowego.

Trudniej pomóc

Kolejny mankament takich umów polega na tym - wyjaśniał gość PR 24 - że umowa ubezpieczenia jest umową ściśle uregulowaną przez prawo, a w umowę usług serwisowych "można wpisać cokolwiek".

Sprawia to, że ochrona z tytułu umowy serwisowej jest węższa a konsument jest słabiej chroniony i trudniej jest mu pomóc w razie jakichkolwiek wątpliwości. 

Sylwia Zadrożna, ak, NRG

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Rzecznik finansowy ostrzega przed toksycznymi polisami

Ostatnia aktualizacja: 16.11.2016 08:42
Aleksandra Wiktorow ostrzega klientów przed ubezpieczaniem sprzętu elektronicznego podczas zakupu, bo po szkodzie mogą zostać z niczym - pisze "Puls Biznesu".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ubezpieczenia sprzętu RTV i AGD. Naciąganie klientów?

Ostatnia aktualizacja: 24.11.2016 22:01
Sieci handlowe znalazły źródło dodatkowych zysków. To łączona sprzedaż produktów elektronicznych wraz z ubezpieczeniem. Z raportu Rzecznika Finansowego wynika, że sprzedawcy oferują nieświadomym klientom polisy jako obowiązkowe, a sami zgarniają nawet 70 proc. ceny ubezpieczenia w formie prowizji. Jak się przed tym uchronić i jakie przysługują nam prawa jeśli chodzi o reklamację sprzętu  AGD/RTV? Mówił o tym w Pogotowiu Konsumenckim Marcin Bielecki z Biura Rzecznika Finansowego.
rozwiń zwiń