Czas na produkt, który jest w 100 procentach polski
Rozpatrując zgłoszenia w konkursie „100% polski produkt”, pod uwagę brano kapitał firm, rodzimą technologię, polski łańcuch dostaw.
2016-12-08, 17:14
Posłuchaj
Głównym kryterium było ponoszenie co najmniej 90 proc. kosztów wytworzenia produktu w kraju.
̶ Konkurs ma promować polskie firmy, które produkują całkowicie polskie produkty - tłumaczy Łukasz Zboralski z tygodnika "Do Rzeczy", organizatora konkursu.
Dziś ludzie mocno zwracają uwagę na to co jest wyprodukowane w ich kraju., jakie produkty pochodzą z Polski, z naszych surowców i dają pracę.
Redakcja tygodnika "Do rzeczy" uznała za ważne zorganizowania konkursu w którym będzie można wyłonić produkty, które są w 100 proc. polskie i tak się nazywa Konkurs czyli „100% polski produkt”.
REKLAMA
̶ Oczekiwaliśmy zgłoszeń od firm, które nie tylko są w Polsce i tutaj działają i mają polski kapitał ale też żeby łańcuch dostaw, poddostawcy także pochodzili z Polski. Wybór zwycięzców konkursu był trudny, bo choć konkurs organizowaliśmy wraz z firmą doradczą PwC, i mieliśmy szczegółowe algorytmy, które pozwoliły wyłonić liderów, to nie była to jednak łatwa decyzja – tłumaczy redaktor Łukasz Zboralski.
Do plebiscytu firmy zgłosiły blisko 100 swoich produktów, były to i produkty spożywcze, gry ale też bardzo skompilowane rzeczy, jak specjalne urządzenia do hydrauliki czy silniki.
Stawianie na rodzime produkty ma podwójną zaletę – nie tylko otrzymuje się sprawdzoną jakość, ale i wspiera narodową gospodarkę. Tę świadomość od dawna mają mieszkańcy wielu krajów. Zdecydowana większość badanych w tych sprawach konsumentów z całego świata podkreśla, że pochodzenie produktu bardzo wpływa na decyzję podczas zakupów. Ten trend nie omija też Polski.
Justyna Golonko
REKLAMA
REKLAMA