Mimo wzrostu gospodarczego, rynek reklamy maleje
W latach 2008-2014 pomimo wzrostu gospodarczego o 35 procent, wartość rynku reklamy w Polsce spadła o prawie 16 procent. Nadal jednak najważniejszym medium reklamowym pozostaje telewizja, i dlatego IAA, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy zleciło KPMG przygotowanie raportu o polskim rynku reklamy telewizyjnej.
2015-09-29, 20:50
Posłuchaj
- Pozycja telewizji w ramach rynku reklamowego jest raczej niezagrożona. Natomiast widać kompletny brak korelacji między wzrostem PKB, a rynkiem mediowym w Polsce, bo o ile PKB w Polsce w ostatnich latach rosło, to rynek mediów malał – mówi Jacek Olechowski, prezes Stowarzyszenia.
Co powoduje kurczenie się rynku reklamy?
- Głównymi hamulcami dla rynku mediów są problemy strukturalne. Sposób w jaki wypłacane są wynagrodzenia w tym sektorze. W jaki sposób, i za co, wynagradzane są firmy. Brak transparencji, brak regulacji, brak samoregulacji – dodaje.
Telewizja to dla Polaków główne medium
- Każdy z nas, przeciętnie, ogląda 4 godziny dziennie telewizję. Ciężko w to uwierzyć, ale takie są wyniki pomiarów. Telewizja będzie przyciągała reklamodawców. Jest to główny kanał budowy świadomości, który jest dostępny na rynku, dla przeciętnego Polaka – podkreśla Jerzy Kalinowski, partner w firmie doradczej KPMG.
Analitycy prognozują wzrost wartości rynku reklamy telewizyjnej w Polsce w latach 2015-2017 na poziomie 7 procent.
REKLAMA
Elżbieta Mamos, fko
Polecane
REKLAMA