Mimo wzrostu gospodarczego, rynek reklamy maleje

W latach 2008-2014 pomimo wzrostu gospodarczego o 35 procent, wartość rynku reklamy w Polsce spadła o prawie 16 procent. Nadal jednak najważniejszym medium reklamowym pozostaje telewizja, i dlatego IAA, Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy zleciło KPMG przygotowanie raportu o polskim rynku reklamy telewizyjnej.

2015-09-29, 20:50

Mimo wzrostu gospodarczego, rynek reklamy maleje
Rynek reklamy wciąż się kurczy. Foto: Pixabay.com

Posłuchaj

O rynku reklamy, w radiowej Jedynce, mówił Jacek Olechowski, prezes IAA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy) oraz Jerzy Kalinowski, partner w firmie doradczej KPMG. /Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

- Pozycja telewizji w ramach rynku reklamowego jest raczej niezagrożona. Natomiast widać kompletny brak korelacji między wzrostem PKB, a rynkiem mediowym w Polsce, bo o ile PKB w Polsce w ostatnich latach rosło, to rynek mediów malał – mówi Jacek Olechowski, prezes Stowarzyszenia.

Co powoduje kurczenie się rynku reklamy?

- Głównymi hamulcami dla rynku mediów są problemy strukturalne. Sposób w jaki wypłacane są wynagrodzenia w tym sektorze. W jaki sposób, i za co, wynagradzane są firmy. Brak transparencji, brak regulacji, brak samoregulacji – dodaje.

Telewizja to dla Polaków główne medium

- Każdy z nas, przeciętnie, ogląda 4 godziny dziennie telewizję. Ciężko w to uwierzyć, ale takie są wyniki pomiarów. Telewizja będzie przyciągała reklamodawców. Jest to główny kanał budowy świadomości, który jest dostępny na rynku, dla przeciętnego Polaka – podkreśla Jerzy Kalinowski, partner w firmie doradczej KPMG.

Analitycy prognozują wzrost wartości rynku reklamy telewizyjnej w Polsce w latach 2015-2017 na poziomie 7 procent.

REKLAMA

Elżbieta Mamos, fko

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej