Diesle w Hamburgu niemile widziane. Ratusz wprowadza ogranicznia

2018-05-23, 11:17

Diesle w Hamburgu niemile widziane. Ratusz wprowadza ogranicznia
Pojazdy z silnikami Diesla spotyka coraz więcej barier w poruszaniu się po centrach zachodnich miast.Foto: PIXABAY

Miejski urząd ochrony środowiska w Hamburgu poinformował, że od 31 maja na dwóch odcinkach ulic w tym mieście wprowadzone zostaną zakazy wjazdu dla aut osobowych i ciężarowych z silnikami Diesla, niespełniających unijnej normy emisji spalin Euro 6.

Zakazy mają dotyczyć dwóch odcinków ulic w dzielnicy Altona-Nord, na północnym zachodzie miasta. Odpowiednie znaki drogowe, informujące o związanych z tym objazdach i zakazach, ustawiono już w zeszłym tygodniu.

Wymagana norma Euro 6

Na 580-metrowym odcinku ulicy Max-Brauer-Allee zakaz wjazdu będzie obowiązywał pojazdy z silnikami Diesla niespełniającymi normy Euro 6. Według danych lokalnych władz zakaz obejmie ok. 170 tys. takich aut zarejestrowanych w Hamburgu oraz wszystkie inne auta z Niemiec i zagranicy, które nie spełniają tej normy i wjeżdżające do tej części miasta.

Zakaz ma obowiązywać również na liczącym 1,6 km odcinku Stresemannstrasse, ale tylko dla samochodów ciężarowych z silnikami dieslowskimi niespełniającymi Euro 6. Spod zakazu wyjęte będą ponadto pojazdy służb ratunkowych, mieszkańców ulicy i osób ich odwiedzających, śmieciarki, samochody dostawcze oraz taksówki pod warunkiem, że na tym odcinku będą wysadzały lub brały pasażerów.

Pierwszy zakaz w Niemczech

To pierwsze zakazy wjazdu wprowadzone w Niemczech, odkąd w lutym Federalny Sąd Administracyjny w Lipsku w wyroku stwierdził, że duże miasta mogą zakazywać wjazdu samochodom z silnikami Diesla, by zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza tlenkami azotu.

W ubiegłym tygodniu Komisja Europejska poinformowała o skierowaniu do Trybunału Sprawiedliwości UE spraw przeciwko sześciu państwom członkowskim, m.in. Niemcom i Francji, za niedostateczne działania na rzecz poprawy jakości powietrza.

Niemcy są największym europejskim rynkiem motoryzacyjnym. Decyzja sądu federalnego wpływa na około 12 mln z 15 mln zarejestrowanych w Niemczech pojazdów na olej napędowy. Blisko 70 niemieckich miast przekracza unijne normy tlenków azotu.

PAP, ak, NRG 

Polecane

Wróć do strony głównej