Zmierzch galerii handlowych? Eksperci: po pandemii będą "głębokie zmiany"
Obecnie wydarzenia zmienią całą branżę handlową, a klienci mogą już nie wrócić do swoich dawnych zwyczajów - wynika z analizy międzynarodowej firmy zarządzającej nieruchomościami Cushman & Wakefield.
2020-05-05, 18:30
Jak zauważyli eksperci firmy, choć ograniczenia dotyczące centrów handlowych zostały 4 maja zniesione, to funkcjonowanie galerii nadal stoi pod dużym znakiem zapytania.
>>> CZYTAJ TAKŻE Galerie handlowe ponownie otwarte. Sprawdź obowiązujące w nich zasady
- Z jednej strony zarządcy i właściciele muszą szybko wdrożyć wiele środków związanych z zapewnieniem klientom bezpiecznych warunków, z drugiej strony nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jak sami klienci zachowają się w tej nowej rzeczywistości, a także czy szybko, jeśli w ogóle, powrócą do swoich dawnych zwyczajów zakupowych - zaznaczyła cytowana w analizie Małgorzata Dziubińska z działu doradztwa i badań rynkowych spółki.
REKLAMA
Powiązany Artykuł
Producenci elektroniki zacierają ręce. Pandemia nakręciła sprzedaż
Analitycy wskazali, że jedną z istotnych zmian wynikających z epidemii koronawirusa jest gwałtowny spadek popytu m.in. na ubrania i obuwie w tradycyjnych sklepach, podczas gdy np. apteki, sklepy spożywcze i wielkopowierzchniowe z trudem nadążają z uzupełnianiem półek. Pod presją działają też operatorzy sklepów internetowych, którzy, aby sprostać rosnącemu popytowi, zatrudniają nowych pracowników, zmuszeni są wydłużać czas dostawy.
- Rzadko w branży handlowej obserwuje się tak skrajne przeciwieństwa - jeden sektor stara się nadążyć z obsługą zamówień, a drugi - przetrwać - napisano.
REKLAMA
Powiązany Artykuł
Pandemia nakręca e-handel. W sieci kupujemy wyjątkowo dużo
Według autorów publikacji pewne jest, że obecnie wydarzenia zmienią branżę handlową.
- Firmy odzieżowe jak na przykład LVHM, czyli koncern, do którego należą takie marki, jak Louis Vuitton, Kenzo, Bulgari, Christian Dior szyją maseczki ochronne i fartuchy szpitalne zamiast sukni wieczorowych - napisano.
>>> CZYTAJ TAKŻE Bujara: sklepy mogłyby być otwarte z zachowaniem zasad bezpieczeństwa
Wskazano, że marki jednoczą siły, modyfikują strategię, ale w nowej rzeczywistości niezbędna jest współpraca z wynajmującymi, deweloperami i instytucjami finansującymi.
PAP, PR24, akg
REKLAMA
REKLAMA