"Proces został zamknięty". Zakończył się rebranding stacji przejętych przez Orlen

2023-02-28, 17:37

"Proces został zamknięty". Zakończył się rebranding stacji przejętych przez Orlen
Stacje Lotosu zostały włączone do sieci Orlenu.Foto: twitter/PKN Orlen

PKN Orlen zakończył rebranding stacji przejętych w ramach fuzji z Lotosem - poinformowała wiceprezes PKN Orlen Patrycja Klarecka. Klienci, którzy korzystali z programu Navigator korzystają teraz z programu Vitay - dodała. Orlen pracuje też nad nową aplikacją.

- Wszystkie stacje, które trafiły do nas z Lotosu zostały już przebrandowione i włączone do sieci Orlen. To ponad 90 stacji. Wszystkie działają pod marką Orlen. Z jednej strony to wymagało dodatkowych nakładów na zmianę wizualizacji, a z drugiej musieliśmy podpiąć nasze systemy, zatrudnić na nowo załogę i zaopatrzyć te stacje w nasze produkty. Proces został zamknięty" - powiedziała wiceprezes ds. Sprzedaży Detalicznej PKN Orlen Patrycja Klarecka.

10 tys. punktów ładowania pojazdów elektrycznych

Dodała też, że też system lojalnościowy Navigator Lotosu, został sprzedany i trafił do koncernu MOL, który w ramach środków zaradczych narzuconych PKN Orlen przez Komisje Europejską przejął 411 stacji paliw Grupy Lotos.

- Mamy swój program lojalnościowy Vitay, który ma blisko 6 mln klientów - stwierdziła Klarecka.

W nowej strategii PKN Orlen do roku 2030, zapowiedziano, że chce on mieć ponad 10 tys. punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Europie Środkowej: w Polsce, w Czechach i Niemczech. Pierwotnie koncern zakładał, że będzie miał 1000 takich punktów. Ale decyzja Komisji Europejskiej o zakazie rejestracji samochodów spalinowych od 2035 r. spowodowała zmianę planów Orlenu.

Huby elektryczne

- Jeśli chodzi o inwestycje w punkty ładowania pojazdów eklektycznych to szczegółową strategię w tym zakresie właśnie opracowujemy. Do tej pory koncentrowaliśmy się przede wszystkim na stawianiu ładowarek na naszych stacjach, na drogach dojazdowych natomiast w tej chwili chcielibyśmy zdecydowanie to zdywersyfikować - powiedziała Klarecka. Wyjaśniając, że Orlen chciałby stawiać huby elektryczne tam gdzie będzie widział "potencjał na to, że tych samochodów będzie więcej" - dodała Klarecka.

Czytaj także:

Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) PKN Orlen w 2022 r. miał 1920 stacji paliw, co stanowiło 24,3 proc. rynku w Polsce. Jak podaje POPiHN w tym okresie w kraju ogółem działało już 2565 ładowarek pojazdów elektrycznych różnych operatorów, ale większość poza stacjami paliw. 

PAP/IAR/PR24/akg

Polecane

Wróć do strony głównej