Linia otwocka: wstrzymany ruch pociągów i ważne prace na torach
Prace na kolejowej linii otwockiej wchodzą w nową, decydującą fazę. Kolejarze zapowiadają, że od drugiego grudnia zostanie wstrzymany ruch pociągów na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Radość. W tym czasie będą prowadzone ważne prace, które mają połączyć linie numer 7 i 506.
2023-11-28, 15:02
Od 2 do 9 grudnia zostaną przeprowadzone prace, które będą polegać na połączeniu dwóch linii kolejowych - nowych torów linii kolejowej numer 7 z torami zmodernizowanej już linii 506. Kolejno wykonawca ułoży nowe rozjazdy.
W robotach wykorzystane zostaną specjalistyczne dźwigi, podbijarka torowa i profilarka torowa oraz pociąg sieciowy. Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer, a docelowo do samego Otwocka, umożliwią rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego.
Zmiana organizacji pociągów
Zarządca sieci, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe podkreśla, że prace wymagają wprowadzenia zmian w organizacji ruchu pociągów. Na czas robót zostanie wstrzymany ruch pociągów na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Radość. Za pociągi zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza od Warszawa Stadion do Falenicy.
Od 10 grudnia pasażerowie skorzystają także z nowego przystanku Warszawa Grochów, tuż przy szpitalu na ulicy Szaserów w Warszawie. Oddane zostaną do użytku także przystanki Warszawa Gocławek, Warszawa Olszynka Grochowska oraz stacji Warszawa Wawer. Na odcinku Warszawa Wschodnia Osobowa - Warszawa Wawer będą kursowały 144 pociągi regionalne. Czas przejazdu z Warszawy Wawer do Warszawy Śródmieście to niespełna 20 minut, a z nowego przystanku Warszawa Grochów niewiele ponad 10 minut.
REKLAMA
Zakończenie prac zasadniczych na linii otwockiej planowane jest na końcówkę tego roku. Po ich zakończeniu zlikwidowany zostanie peron tymczasowy Warszawa Wawer i stary peron Warszawa Gocławek. W ich miejsce ułożony zostanie nowy tor i zawieszona sieć trakcyjna. Prowadzone będą prace wykończeniowe na nowych przystankach.
W 2024 roku ruszą kolejne prace
W przyszłym roku kolejarze zapowiadają kontynuację robót związanych między innymi z uruchomieniem systemu informacji pasażerskiej oraz wykończeniem i zadaszeniem 6 przejść podziemnych przy ulicy Goździków i Korkowej; przy ulicy Edisona i Skrzyneckiego oraz pomiędzy ulicami IV Poprzeczna a V Poprzeczna, na stacji Warszawa Wawer. Pasażerowie będą moli korzystać z tych przejść w przyszłym roku.
W 2024 planowane jest też uruchomienie dodatkowych nowych przejść do rezerwatu Olszynka Grochowska oraz zabudowa nowej kładki na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska
Wartość całej inwestycji, to 422 miliony złotych. Jest ona współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
REKLAMA
- Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. Poznaliśmy szczegóły
- Polskie koleje są przygotowane do zimy. Podstawą jest monitoring i specjalistyczne służby
- Maszyniści WKD grożą strajkiem generalnym. Dziś rozmowy ostatniej szansy
IAR/Aleksander Pszoniak/PR24.pl/mk
REKLAMA