Firmy nie dbają o kandydatów do pracy, to błąd

Tylko 38 proc. pracodawców prowadzi bazę kandydatów odrzuconych w procesie rekrutacji. Aż jeden na trzech rekruterów nie dba o ten obszar w ogóle - wynika z badania "Rekrutacja pod lupą" przeprowadzonego przez eRecruiter.

2015-09-14, 11:29

Firmy nie dbają o kandydatów do pracy, to błąd
Lekceważenie kandydatów może mieć przełożenia na sytuację firmy. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O procesie rekrutacyjnym w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki mówiła Katarzyna Trzaska z firmy eRecruiter, koordynator koalicji na rzecz przyjaznej rekrutacji (Dariusz Kwiatkowski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Przedsiębiorcy są bardziej skłonni do przechowywania CV kandydatów, którzy posiadają wyspecjalizowane umiejętności, lub starają się co najmniej o stanowisko menadżerskie.

Firmy dbają tylko o specjalistów

Przedstawiciele eRecruiter wskazują, że ignorowanie tzw. kandydatów odrzuconych, bez względu na stanowisko, może mieć negatywny wpływ na kolejne rekrutacje oraz wyniki biznesowe całej firmy. - Tylko 14 proc. firm zachowuje CV kandydatów na stanowiska wyższe, 19 proc. na stanowiska specjalistyczne, gdzie o kandydatów na rynku pracy jest znacznie trudniej – wyjaśnia Katarzyna Trzaska z firmy eRecruiter, koordynator koalicji na rzecz przyjaznej rekrutacji.

Rosną koszty firmy

Lekceważenie kandydatów może mieć przełożenia na sytuację firmy. – Większość pracodawców na polskim rynku jest już świadoma tego jak ważne jest dbanie o wrażenia kandydatów w czasie rekrutacji. Natomiast zapomina się, że warto też zadbać o tych kandydatów, których odrzucamy już na pierwszych etapach rekrutacji. Ma to wpływ na budowanie wizerunku pracodawcy na rynku pracy, nawet jeśli kandydat zupełnie nie spełnia naszych wymagań i oczekiwań. Co więcej brak prowadzenia bazy kandydatów powoduje, że za każdym razem proces rekrutacji zaczynamy od początku, co znacznie go wydłuża i wpływa na wzrost kosztów – mówi gość.

Brakuje czasu

Większość firm nie prowadzi baz odrzuconych kandydatów. – Wynika to z braku świadomości, że taka baza może być cenna dla firmy, a także z braku czasu. Rekrutrzy ponad to nie zdają sobie sprawy, że choć teraz otrzymują dużo aplikacji na każde stanowisko, to niedługim czasie może się to zmienić – dodaje.

REKLAMA

Jak wynika z badań, kandydat, którego wrażenia z procesu rekrutacji były pozytywne, nawet jeśli pracy nie dostał, będzie bardziej skłonny do ponownego aplikowania do firmy, również wtedy, gdy jego kompetencje będą znacznie wyższe.

Dariusz Kwiatkowski, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej