Wschód goni zachód, coraz szybciej
Projekt Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej zdaje egzamin. Jego głównym celem jest przyspieszenie tempa rozwoju społeczno-gospodarczego wschodnich regionów Polski.
2012-07-31, 14:43
Posłuchaj
Projekt obejmuje 5 województw - lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie. Realizowany jest od roku 2009. Dzisiaj w siedzibie PAIiIZ przedstawione zostały wyniki badania ewaluacyjnego mid -term tego programu. Jak zaznaczył Andrzej Brończyk z Zachodniopomorskiej Grupy Doradczej, która realizowała badania, dla większości przedsiębiorców Polska Wschodnia oznacza przede wszystkim geograficzną nazwę określającą makroregion ale nie tylko.
W opinii wielu przedsiębiorców ocena, że region ten jest słabszy niż inne to tylko stereotypy. Badania wykazały też, iż przedsiębiorcy, którzy wzięli udział w działaniach promocyjnych oceniają je bardzo pozytywnie. Mówią, że gdyby nie one, nie pozyskaliby inwestorów na przykład z Dalekiego Wschodu czy z Arabii albo chociażby z Europy. Jak mówi Wojciech Dąbrowski reprezentujący firmę EDPOL z Łomży - producenta artykułów spożywczych, dzięki udziałowi w programie prowadzonym przez PAIiIZ firma zyskała bardzo dużo. Może wyjeżdżać na przykład na misje, dzięki którym pozyskała interesujące kontrakty i kontakty między innymi z rynków azjatyckich, a także z rynku europejskiego, głównie rosyjskiego.
Projekt Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej realizowany będzie do roku 2015. Jego główne założenia to: zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do makroregionu, zainteresowanie polskich firm inwestycjami w Polsce Wschodniej, pobudzenie eksportu produktów i usług z tego regionu oraz rozwój turystyki biznesowej tamże.
REKLAMA