X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Dysruptywna innowacja

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2019 13:04
Dysruptywna innowacja, charakteryzuje  się  zdolnością do całkowitego zastępowania dotychczasowych rozwiązań nowymi, o większej efektywności i jakości działania. Można ją określić mianem modelu biznesowego pokazującego przełomowy wpływ na zachowania i potrzeby konsumentów.
Audio
  • O tym, czym jest dysruptywna innowacja, mówi dr Albert Tomaszewski ze Szkoły Głównej Handlowej (Dariusz Kwiatkowski/Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)

Przykładem z życia wziętym są tu dokonania takich firm jak Uber czy Facebook. Pozyskały one globalnych klientów dystansując pod tym względem tradycyjnie działające firmy. Nie oferują one fizycznych produktów lecz pewne systemy działania, z których korzystają konsumenci. Zastosowane przez nie rozwiązania mają charakter przełomowy. Wydaje się, że takim przełomowym wynalazkiem (choć w tym przypadku mamy do czynienia z konkretnym przedmiotem o cechach fizycznych) jest samochód autonomiczny kierowany przez komputer, ponieważ w zestawieniu z tradycyjnym pojazdem, w którym za kierownicą znajduje się człowiek,  to co coś zupełnie odmieniającego tradycyjną motoryzację.

- Dysrupcja, a niektórzy powiadają dysruptywna innowacja, jest często  mylona z innowacją radykalną. W  tym pierwszym przypadku  nie tylko zastępowane są  stare rozwiązania, ale przewracany jest cały rynek , cały  sektor do góry nogami - wyjaśnia dr Albert Tomaszewski ze Szkoły Głównej Handlowej. I przywołuje przykład ewolucji sposobu w jaki były zagospodarowywane treści wideo. Najpierw popularne były kasety VHS, po czym jaki nośnik treści pojawiły się płyty DVD. Była to zatem innowacja radykalna (rewolucyjna, ale jeszcze nie przełomowa) , stare rozwiązanie zostało wyparte przez nowe. Jednak jeśli przyjrzeć się tym przemianom, to rynek wcale się nie zmienił. Pozostali ci sami dystrybutorzy, duża część treści była rozprowadzana przez wypożyczalnie video, zmienił się tylko nośnik. Natomiast dysrupcyjna innowacja prowadzi do tego, że zmienia się cała struktura danego biznesu. Ilustrując to, możemy odwołać się do  serwisów streamingowych, które sprawiły, że wiele wypożyczalni i producentów po wejściu standardu video, które jest streamingowane poprzez Internet, zostało wyeliminowanych lub zdecydowanie zmieniło swe oblicze, co do sposobu funkcjonowania.

Bo przypomnijmy, że streaming to takie usługi, które umożliwiają oglądanie filmów, programu telewizyjnego czy słuchanie muzyki w trybie onlaine. W  postaci takiej  transmisji wysyła te treści określony dostawca. Nie ma potrzeby ściągania plików.

- Tak więc owa dysrupcja, to nie tylko innowacja produktowa, ale też pomysł na nowy model działania, który prowadzi do tego, że powstają zupełnie nowe sieci wartości, tworzone są nowe powiązania, nowe sektory, które wypierają całą branżę, wcześniej funkcjonującą - podsumowuje dr Albert Tomaszewski.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Dariusz Kwiatkowski, md

. 

Zobacz więcej na temat: innowacje
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak