Cydr błyskawicznie podbił polski rynek alkoholi lekkich

Od pojawienia się na naszym rynku alkoholi lekkich polskiego cydru minęły dopiero trzy lata, a już trunek ten podbił serca konsumentów.

2016-05-18, 12:55

Cydr błyskawicznie podbił polski rynek alkoholi lekkich
Rynek cydru osiągnął w 2014 roku ok. 9-10 milionów litrów i w porównaniu do 2013 roku, gdy ten rynek dopiero zaistniał, był to pięciokrotny wzrost. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O rosnącej popularności cydru w Polsce mówili w radiowej Jedynce goście audycji „Agro-Fakty”: Agata Domaradzka i Michał Rozalicz z Ambra S.A. (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

W 2013 r. w Polsce sprzedano 2 mln litrów cydru, w roku 2014 było to już ponad 10 mln litrów tego alkoholu wyprodukowanego w kraju.

- W ujęciu całorocznym konsumpcja cydru zatrzymała się na poziomie 12 mln litrów w 2015 r. Przewidujemy, że w tym roku będzie to ok. 15 mln litrów cydru - mówi Michał Rozalicz z Ambra S.A.

Cydr jest coraz bardziej rozpoznawalny na naszym rynku

Polacy chętnie sięgają po ten alkohol i mimo, że jest to nowy produkt na polskim rynku, cydr jest coraz bardziej rozpoznawalny.

- Polscy konsumenci w ciągu tych trzech lat nauczyli się pić cydr. 30 proc. deklaruje, że spróbowało cydru w ciągu ostatnich 12 miesięcy - mówi Agata Domaradzka, brand manager z Ambra S.A.

REKLAMA

Producenci cydru wspomagają polskich sadowników

Producenci cydru, wykorzystując nasze krajowe jabłka, wspomagają, choć na razie w niewielkim stopniu, polskich sadowników.

- Potencjał wykorzystania polskiej produkcji jabłek przez sektor produkcji cydru jest na poziomie poniżej 1 proc. Natomiast w miarę rozwoju rynku na pewno ten udział będzie się zwiększał proporcjonalnie do produkcji cydru w Polsce, a po drugie do produkcji wysokiej jakości, tzn. wykorzystującej naturalny sok z jabłek, a nie koncentrat mogący pochodzić z różnych części świata – przewiduje Michał Rozalicz.

Sprzedaż cydru w Polsce w latach 2013-2019 ma rosnąć w tempie niemal 30 proc. rocznie. To wynik najnowszej prognozy International Wine & Spirit Research. Sprzedaż żadnego innego dostępnego na rynku alkoholu nie będzie rosła tak szybko.

Elżbieta Mamos, awi

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej