Rynek domen: polska firma na celowniku Apple

Prawnicy amerykańskiego giganta Apple domagają się od polskiego przedsiębiorcy oddania domeny ap.pl. Domena to skrót od nazwy firmy, z została założona 13 lat temu. Firma prowadzi serwis smartfonów i tabletów różnych marek i zajmuje się sprzedażą akcesoriów, ale już wyłącznie do produktów Apple.

2015-07-28, 10:30

Rynek domen: polska firma na celowniku Apple
Prawnicy amerykańskiego giganta Apple domagają się od polskiego przedsiębiorcy oddania domeny ap.pl. Foto: Pixabay.com

Posłuchaj

O rynku domen mówił w Polskim Radiu 24, w audycji Wydarzenia dnia w gospodarce, Jakub Wójcik z firmy hostingowej Zenbox.pl /Karolina Mózgowiec, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

To nie pierwszy taki przypadek na polskim rynku, zaznacza Jakub Wójcik z firmy hostingowej Zenbox.pl.

- Mieliśmy już dwie podobne sprawy. Zwłaszcza z domeną a.pl, gdzie na tej stronie była prowadzona sprzedaż artykułów spożywczych. Apple tę sprawę przegrało. Każda fonetyczna nazwa powoduje, że klient może zostać wprowadzony w błąd. Dlatego też amerykańska firma postanowiła zastrzec swoje znaki towarowe, mimo że na tych serwisach jest akurat prowadzona inna sprzedaż - mówi gość Polskiego Radia 24.

Zawrotne ceny domen

Rynek domen jest bardzo dynamiczny i trudno oszacować jego wartość. Tym bardziej, że w każdej chwili mogą trafić się rekordowe transakcje.

- W zeszłym roku domena z.com została sprzedana za 7 mln dolarów. W Polsce tak spektakularnych cen jeszcze nie było. W 2011 roku firma Play zakupiła domenę play.pl za kwotę 2 mln zł, ale też oczywiście musimy też wziąć tutaj pod uwagę, że są to oficjalne dane przekazane przez firmę i są publiczne – podkreśla Jakub Wójcik.

REKLAMA

W pierwszym kwartale tego roku w Polsce zostało zarejestrowanych około 300 tys. nowych domen.

Karolina Mózgowiec, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej