Rynek domen: polska firma na celowniku Apple
Prawnicy amerykańskiego giganta Apple domagają się od polskiego przedsiębiorcy oddania domeny ap.pl. Domena to skrót od nazwy firmy, z została założona 13 lat temu. Firma prowadzi serwis smartfonów i tabletów różnych marek i zajmuje się sprzedażą akcesoriów, ale już wyłącznie do produktów Apple.
2015-07-28, 10:30
Posłuchaj
To nie pierwszy taki przypadek na polskim rynku, zaznacza Jakub Wójcik z firmy hostingowej Zenbox.pl.
- Mieliśmy już dwie podobne sprawy. Zwłaszcza z domeną a.pl, gdzie na tej stronie była prowadzona sprzedaż artykułów spożywczych. Apple tę sprawę przegrało. Każda fonetyczna nazwa powoduje, że klient może zostać wprowadzony w błąd. Dlatego też amerykańska firma postanowiła zastrzec swoje znaki towarowe, mimo że na tych serwisach jest akurat prowadzona inna sprzedaż - mówi gość Polskiego Radia 24.
Zawrotne ceny domen
Rynek domen jest bardzo dynamiczny i trudno oszacować jego wartość. Tym bardziej, że w każdej chwili mogą trafić się rekordowe transakcje.
- W zeszłym roku domena z.com została sprzedana za 7 mln dolarów. W Polsce tak spektakularnych cen jeszcze nie było. W 2011 roku firma Play zakupiła domenę play.pl za kwotę 2 mln zł, ale też oczywiście musimy też wziąć tutaj pod uwagę, że są to oficjalne dane przekazane przez firmę i są publiczne – podkreśla Jakub Wójcik.
REKLAMA
W pierwszym kwartale tego roku w Polsce zostało zarejestrowanych około 300 tys. nowych domen.
Karolina Mózgowiec, awi
REKLAMA