Skargi klientów do URE na nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej
Do Urzędu Regulacji Energetyki wpływają liczne skargi klientów na nieuczciwe praktyki sprzedawców energii elektrycznej.
2016-04-14, 14:22
Posłuchaj
Najczęściej chodzi o podszywanie się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu, brak rzetelnej informacji, lub podawanie niepełnej informacji o warunkach oferty - zaznacza Beata Dembska z URE. Apeluje ona, by w związku z tym dokładnie czytać wszelkie umowy, które podpisujemy. Warto też pamiętać z czego składa się rachunek za energię. Prawie połowa opłat to koszty towaru, czyli energii elektrycznej, a druga połowa to opłaty za dostarczenie, czyli dystrybucję. - Dystrybucji nie możemy zmienić, tylko sprzedawcę - uzupełnia.
Zmieniać sprzedawcę energii elektrycznej można od lipca 2007 roku. Do końca lutego tego roku zrobiło to ponad 570 tysięcy klientów, z czego 406 tysięcy to gospodarstwa domowe, a blisko 168 tysięcy to odbiorcy biznesowi.
IAR, abo