"Czarny piątek", czyli wyprzedażowe szaleństwo
"Czarny piątek", tzw. Black Friday, to dzień, w którym rozpoczyna się sezon zakupów przed Świętami Bożego Narodzenia. W tym okresie wiele sklepów, które czynne są często w dodatkowych godzinach, oferuje zniżki i specjalne okazje. O tym, czy konsumenci - kupując towar w promocji - zachowują swoje prawa, mówiły w Pogotowiu Konsumenckim Małgorzata Cieloch (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) i Katarzyna Słupek (Europejskie Centrum Konsumenckie).
2016-11-17, 22:00
Posłuchaj
Jak podkreśliła Małgorzata Cieloch, towar kupiony podczas promocji, wyprzedaży czy obniżek jest w pełni wartościowym. – Kupując towar w promocji przysługuje nam pełny komplet praw chroniących konsumenta, w tym prawo do reklamacji z tytułu rękojmi – wyjaśniła.
Cieloch dodała, że "mamy na to dwa lata od daty zakupu, jeśli okazuje się, że dany towar w czasie użytkowania zepsuł się lub posiada pewne wady".
Na inny aspekt zwróciła uwagę Katarzyna Słupek. - W Unii Europejskiej mamy dokładnie te same prawa niezależnie czy kupujemy coś w Polsce czy np. przez internet dokonujemy zakupu od przedsiębiorcy z Niemiec – podkreśliła. – Mamy prawo do reklamacji w ciągu dwóch lat i prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni jeśli towar jest kupiony przez internet – przypomniała.
Więcej w całej rozmowie.
REKLAMA
Gospodarzem audycji była Sylwia Zadrożna.
Polskie Radio 24/pr/tj
Poradnik Konsumenta w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje
_____________________
REKLAMA
Data emisji: 17.11.16
Godzina emisji: 21:33
REKLAMA