Polacy sięgają po bardziej naturalne i ekologiczne produkty spożywcze

Nawyki żywieniowe Polaków - według dietetyków - nie należą do najzdrowszych. Jednak rośnie świadomość, że trzeba by je choćby skorygować. Bo wiele osób obawia się mniej może o swoje zdrowie, bardziej - o dodatkowe kilogramy. A na rynku pojawia się coraz więcej produktów z mniejszą ilością cukru, soli, tłuszczu, naturalnych i ekologicznych.

2017-04-28, 13:00

Polacy sięgają po bardziej naturalne i ekologiczne produkty spożywcze
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Twin Design/Shutterstock.com

Posłuchaj

O coraz zdrowszych nawykach żywieniowych Polaków mówili w „Agro-Faktach” radiowej Jedynki: Beata Straszewska, właścicielka Stewiarni, Łukasz Gębka z gospodarstwa ekologicznego Farma Świętokrzyska i Agnieszka Szpaderska, dyrektor Targów WorldFood (Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Zdrowsze odżywianie to nie tylko moda, to także już dziś wymagania prawne - na przykład w szkolnych sklepikach, w których nie wolno sprzedawać produktów słodzonych cukrem, mówi Beata Straszewska, właścicielka Stewiarni, importującej z Unii Europejskiej żywność bez glutenu, bez laktozy, słodzoną stewią. A polskie dzieci tyją najszybciej w Europie.

- Tak samo bardzo dużym problemem jest próchnica wśród dzieci. Jestem więc zwolenniczką tego rozporządzenia, które weszło do szkół. Myślę, że ono powoli przynosi efekty, ponieważ coraz więcej szkół zamawia u nas zdrowe produkty i rezygnuje z produktów słodzonych cukrem – podkreśla rozmówczyni Jedynki.

Polskie specjały w wydaniu ekologicznym

Polscy konsumenci zawsze lubili kiszoną kapustę i ogórki. Dziś mogą sięgać po nie także w wydaniu ekologicznym, mówi Łukasz Gębka z gospodarstwa ekologicznego Farma Świętokrzyska.

– Kapusta kiszona działa prozdrowotnie na organizm, dzięki bakteriom kwasu mlekowego, a dzięki temu, że jej nie pasteryzujemy, to te bakterie są w 100 proc. zachowane – wyjaśnia gość Jedynki.

REKLAMA

Trend clean label

Agnieszka Szpaderska, dyrektor Targów WorldFood mówi, że trend nie tylko żywności ekologicznej, ale też naturalnej umacnia się w sposób bardzo widoczny.

- Naturalnej pod względem małej ilości składników w składzie, prostoty produktu, bez zbędnych dodatków. Zarówno coraz więcej firm oferuje tego typu produkty, jak i więcej osób poszukuje takiej żywności. To jest jedno z drugim powiązane, ponieważ klienci tego oczekują. Od kilku lat jest obecny i stale się utrzymuje trend tzw. clean label, czyli czystej etykiety – zauważa ekspertka. 

Zauważają to handlowcy, dlatego coraz więcej takich produktów można znaleźć na półkach sklepowych. Z korzyścią dla konsumentów.

REKLAMA

Aleksandra Tycner

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej