Bon turystyczny i vouchery. Zobacz, jakie wsparcie otrzymała branża oraz turyści
O działaniach i decyzjach rządu, a także podejmowanych inicjatywach po koronawirusie, które pozwolą polskiej turystyce przetrwać trudny czas pandemii, mówił w Polskim Radiu 24 przebywający na Forum Gospodarczym w Karpaczu wiceminister rozwoju Andrzej Gut-Mostowy.
2020-09-08, 14:44
Jak podkreślił wiceminister, właśnie ten dział gospodarki został najszybciej i najbardziej boleśnie dotknięty pandemią, jednocześnie właśnie on ma bardzo dużą szansę na pokonanie lockdownu, a to dzięki turystom, którzy po zamknięciu chcą szybko wrócić nad morze czy w góry.
Posłuchaj
Jak turystyka dostosowała się do pandemii
Jak jednak zauważył prowadzący audycję red. Klarenbach, na przeszkodzie mogą stanąć wysokie ceny, za które oferuje się wypoczynek.
- Cena jest wykładnią podaży i popytu, stąd na pewno tam, gdzie cena jest za wysoka, na pewno odbije się to na mniejszej liczbie świadczonych usług – mówi wiceminister.
Jak dodawał, pandemia pozwala na nowe doświadczenia – turystyka też musi się dostosować do nowej sytuacji, odpowiadając na nowe preferencje.
REKLAMA
Powiązany Artykuł
Ile osób skorzystało z Polskiego Bonu Turystycznego? Resort podał dane po pierwszym miesiącu
- A wśród nich jest na pewno więcej przyrody, przestrzeni, mniejsze tłumy wynikające z przestrzegania zasady zachowania dystansu, mówi wiceminister.
Branżę i turystów wsparł bon turystyczny. Niewykluczone, że zostanie przedłużony na następne lata
Zauważa jednocześnie, że wpływ na liczbę turystów w miejscowościach wypoczynkowych, których nie brakuje mimo pandemii, ma bon turystyczny.
Ten - jak mówi wiceminister - ma szanse obowiązywać nie tylko w tym sezonie, ale również w latach następnych.
- Myślę, że jego zakres może też ulec modyfikacji, tak aby miał zastosowanie poza sezonem – dodaje Andrzej Gut-Mostowy.
REKLAMA
Ważnym rozwiązaniem vouchery turystyczne
Na pewno dobrym i ważnym rozwiązaniem dla branży były też vouchery turystyczne.
- Pozwoliły one odetchnąć branży – np. biurom turystycznym – oraz zapewniły konsumentom skorzystanie w przyszłości z oferty turystycznej – podkreśla gość Polskiego Radia 24.
Jak dodaje, ok. 30 proc. polskich konsumentów pobrało vouchery turystyczne jako ekwiwalent pobytu turystycznego.
Przypomnijmy, podmioty z szeroko rozumianej branży turystycznej mają możliwość oferowania voucherów za odwołane z powodu pandemii koronawirusa imprezy turystyczne, noclegi i inne usługi turystyczne.
REKLAMA
Voucher będzie ważny przez rok od dnia, w którym miała się odbyć impreza turystyczna lub w którym miało się odbyć wydarzenie, za które klient wniósł zapłatę. W przypadku wycieczek można też zmienić miejsce.
Vouchery mogą być wydawane przez przedsiębiorców organizujących np.: imprezy turystyczne, usługi hotelarskie, usługi przewodnickie, usługi pilotów wycieczek, wystawy i kongresy, działalność kulturalną (np. kina, teatry, muzea), działalność rozrywkową, np. koncerty, działalność rekreacyjną i sportową, wystawy tematyczne lub imprezy plenerowe.
Adrian Klarenbach, jk
REKLAMA