Fenomen gier komputerowych. "Trzeba je traktować jak każde inne medium"
Gry komputerowe - podobnie jak książki czy telewizja - mają rożne oblicza. Mogą na przykład zawierać treści, które szkodzą dzieciom, a z drugiej strony - mogą nieść ze sobą wysoką jakość i walor edukacyjny. Na ten temat w Polskim Radiu 24 mówił dr Maciej Nawrocki, kulturoznawca z Uniwersytetu SWPS.
2025-10-02, 14:10
Gry komputerowe w różnej postaci to obecnie bardzo powszechne zjawisko. - Dziś grają niemalże wszyscy. Może nie każdy, ale w każdej grupie społecznej, demograficznej, jesteśmy w stanie znaleźć dużo osób, które grają w gry cyfrowe. Oczywiście są to bardzo różne gry - powiedział dr Maciej Nawrocki.
Posłuchaj
Jego zdaniem "ważne jest, żeby o grach mówić jak o każdym innym medium, które ma potencjał do uzależnienia, ma potencjał do przekazywania nieodpowiednich treści". - Jest to też medium, w obrębie którego powstają teksty kultury o wysokiej jakości i o niskiej jakości, i o bardzo różnym przeznaczeniu - zaznaczył ekspert.
- A zatem są gry - podobnie jak produkcje telewizyjne - które mają walor stricte rozrywkowy, w czym oczywiście nie ma nic złego. Natomiast są też gry, które swoim ciekawym językiem opowiadają złożone historie. Dokładnie takie, jakie możemy poznać choćby z książek czy z seriali albo filmów wysokiej jakości - podsumował dr Maciej Nawrocki.
- PiS budowało system autorytarny? "Jako społeczeństwo jeszcze z tego nie wyszliśmy"
- Raport komisji badającej represje wobec obywateli. "Piłka jest po stronie prokuratury"
- Zbyt wolne rozliczanie PiS? Gregorczyk-Abram: uruchamiam w sobie rolę adwokatki w procesie
Źródło: Polskie Radio 24
Prowadzący: Paweł Wojewódka
Opracowanie: bartos