Handel mobilny: przedsiębiorcy nie doceniają mobilnego internetu
Jedynie nieco ponad 5 proc. polskich firm, z ponad 2 tysięcy przebadanych, posiada mobilną wersję strony internetowej, wynika z najnowszego raportu pod hasłem „M-commerce w praktyce 2014”. Lepiej jest w przypadku e-sklepów.
2014-09-30, 11:30
Posłuchaj
Warto podkreślić, że wartość rynku handlu mobilnego dynamicznie rośnie, wyjaśnia Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl. – Rynek ten w tym roku wzrósł o 113 proc. i osiągnie wartość miliarda złotych tak wynika z badań mGenerator.pl.- mówi Piotr Krawiec. – W 2015 szacujemy, że będzie to około 2,5 mld zł. – dodaje.
Gość wylicza, że tylko w zeszłym miesiącu za pomocą urządzeń mobilnych z Internetu korzystało 11 mln Polsków. 5 mln osób dokonywało już transakcji mobilnych, a połowa z nas ma niezbędne do tego typu transakcji urządzenia. To oznacza, że od strony popytowej jest ogromny potencjał.
E-sklepy wiedzą, że warto…
Przedsiębiorcy nadal nie doceniają mobilnego Internetu. - W ubiegłym roku jedynie 20 proc. e-sklepów, czyli sklepów internetowych posiadało wersję mobilną , w tym roku już 25 proc.. - Jeżeli uwzględnimy dodatkowo, że sklepy posiadają aplikacje mobilną wówczas ten odsetek zwiększa się do 32 proc. To oznacza, że 1/3 e-sklepów posiada wersję mobilną – wylicza gość.
… gorzej pod tym względem wypadają firmy
W tym roku po raz pierwszy badaliśmy firmy zatrudniające powyżej 50 osób, są to zatem firmy średnie i duże, nie koniecznie związane z e-handlem. - W tym przypadku sprawa wygląda dużo gorzej. Na przebadanych 2 tysiącach firm jedynie 5,3 proc. posiada wersję mobilną. To naprawdę niewiele. Dla porównania w Stanach Zjednoczonych 78 proc. firm ma mobilną wersję strony internetowej – wyjaśnia rozmówca.
REKLAMA
Z naszych badań wynika, że w przypadku e-sklepów 78 proc. przebadanych przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że posiadanie mobilnej wersji strony ułatwia pozyskanie klientów i zwiększa sprzedaż.
Niższy odsetek jest w przypadku firm nie związanych z e-handlem. około 70 proc. przedsiębiorców wie, że wersja mobilna strony pozwala pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Przedsiębiorcy jednak obawiają się wysokich kosztów oraz długiego czasu wdrożenia takiego projektu.
Wersja mobilna nie jest droga
Koszty wcale nie muszą być wysokie. Średnia na rynku to około kilku tysięcy złotych. Są też platformy, które oferują tego typu rozwiązania w wersji abonamentowej, wówczas koszt to kilkadziesiąt złotych miesięcznie.
Z badań wynika, że w e-sklepach około 5 do 10 proc. sprzedaży pochodzi z urządzeń mobilnych.
REKLAMA
Justyna Golonko, abo
REKLAMA