Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów: Polskie Radio z Kryształową Anteną

Jedno z największych wydarzeń w sektorze telekomunikacyjno-mediowym - XV Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów rozpoczęło się dziś w Warszawie. Towarzyszy mu Wielka Gala Złotych i Kryształowych Anten Świata Telekomunikacji i Mediów, podczas której Polskie Radio zostało uhonorowane Kryształową Anteną, w kategorii firma roku 2014.

2015-03-25, 18:00

Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów: Polskie Radio z Kryształową Anteną
Od lewej: sekretarz Rady Programowej Sympozjum Michał Kobosko, dyrektor departamentu strategii Polkomtel Sp. z o.o. Maciej Staszak, zastępca Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych Andrzej Lewiński, prezes zarządu Netia SA Adam Sawicki, prezes zarządu Telewizji Polskiej SA Juliusz Braun, przewodniczący Rady Programowej Sympozjum Maciej Wit. Foto: PAP/Marcin Obara

Posłuchaj

XV Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów rozpoczęło się dziś w Warszawie. Mówiono na nim o przyszłości mediów, w tym wielkiej roli cyfryzacji./Justyna Golonko/Naczelna Redakcja Gospodarcza PR SA//.
+
Dodaj do playlisty

Radio zostało nagrodzone za "dostarczanie pokoleniom słuchaczy wartościowych treści, kształtujących ich gusta i opinie oraz skuteczne łączenie powinności misyjnych nadawcy publicznego z nowoczesnym podejściem do radia jako medium ery cyfrowej".

Sympozjum jest  najważniejsze wydarzeniem integrującym reprezentantów administracji centralnej i publicznej, regulatora oraz kluczowych przedstawicieli top managementu firm z branży. To też okazja do dyskusji na temat kierunku rozwoju telekomunikacji i mediów w ciągu najbliższych lat .

Przykładem jest cyfryzacja, za którą między innymi Polskie Radio zostało uhonorowane Kryształową Anteną, w kategorii firma roku 2014, podczas Wielkiej Gali Sympozjum.

To przyszłość, a już dziś coraz więcej osób i instytucji z powodzeniem wprowadza nowe metody skutecznego dotarcia do klienta.

REKLAMA

– A na cyfryzacji przede wszystkim zyskuje słuchacz, tłumaczy  Henryk Cichecki - wiceprezes Polskiego Radia.

Zakończenie procesu cyfryzacji Polskiego Radia planowane jest na rok 2020. Wtedy dzięki nadajnikom cyfrowym programy Polskiego Radia odbierane będą na terenie całej Polski.

Media pod presją cyfryzacji i urządzeń mobilnych

W najbliższych latach najistotniejszy wpływ na kształt rynku mediów będą  miały dwa główne czynniki: dalsza cyfryzacja oraz rosnące znaczenie urządzeń mobilnych - tłumaczy Maciej Witucki Prezes Rady Programowej  Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów.
– Zmiany na rynku mediów wymusza sam konsument  - a Polski konsument niedalekiej przyszłości to obywatel świata - dodaje  Magdalena Gaj prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej i zarazem laureatka konkursu Złotych Anten Sympozjum - Człowiek Roku 2014.
A tych treści nie dostarczymy bez infrastruktury - ale i tu dzięki miedzy innymi europejskim funduszom czekają nas duże zmiany.
Cyfryzacja to konieczność i przyszłość radiofonii w Polsce. Światowym liderem w nadawaniu w systemie cyfrowym pozostaje Wielka Brytania, tam radia cyfrowego słucha blisko połowa Brytyjczyków.

Laureatką Złotej Anteny w kategorii człowiek roku została szefowa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Magdalena Gaj. Laureatka w rozmowie z Polskim Radiem przyznała, że nagrodę traktuje jako wyróżnienie dla całego urzędu. Prezes UKE powiedziała, że nagroda zobowiązuje wszystkich pracowników do jeszcze cięższej pracy, żeby można było stwierdzić, że wyróżnienie zostało przyznane słusznie.
Przyznano także Platynową Antenę. Ta powędrowała do przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Jana Dworaka. Gala obyła się w ramach dwudniowego sympozjum rynku telekomunikacyjnego i mediów, które odbywa się w Warszawie.
Patronem medialnym tego wydarzenia jest radiowa Jedynka.

REKLAMA

Justyna Golonko, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej