Po poszerzeniu obwodnica Kocka stanie się częścią trasy Via Carpatia. GDDKiA podpisała ważny kontrakt
Generalna dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na budowę drugiej jezdni obwodnicy Kocka w ciągu trasy ekspresowej S19 na Lubelszczyźnie. Jest to fragment międzynarodowej drogi Via Carpatia, która docelowo połączy północ z południem Europy. Budowany odcinek będzie miał prawie osiem kilometrów długości.
2022-04-01, 13:22
Obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej wybudowana została w 2011 roku. Była to pierwsza trasa ekspresowa w województwie lubelskim. Jednojezdniowa droga została zaprojektowana z myślą o późniejszej dobudowie drugiej nitki.
Dodatkowa, prawa jezdnia, która zostanie teraz zrealizowana, będzie miała 7,8 km długości. W ramach inwestycji przebudowane zostaną pasy włączenia i wyłączenia na węzłach Kock Północ i Kock Południe.
Dostępność transportowa Lubelszczyzny i Podkarpacia
Planowane są również mosty oraz wiadukty, a także drogi obsługujące przyległy teren i przejścia dla małych zwierząt. Trasa ekspresowa zostanie również wygrodzona.
- Budowa tej drogi leży w naszym interesie narodowym. Via Carpatia ma nie tylko usprawnić komunikację w regionie, nie tylko powiększyć dostępność transportową Lubelszczyzny i Podkarpacia, czy Podlasia, ale również ma poszerzyć dostępność rozwojową - mówił podczas uroczystości związanej z podpisaniem kontraktu wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
REKLAMA
Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 od granicy województwa lubelskiego i mazowieckiego do Lublina podzielona została na sześć odcinków o łącznej długości około 100 km.
Pierwszy z nich rozpoczyna się na granicy województwa lubelskiego i mazowieckiego, a kończy w Międzyrzecu Podlaskim. Kolejne, to Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski, Radzyń Podlaski - Kock obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej - tam inwestycja polega na dobudowie drugiej jezdni. Pozostałe dwa odcinki, to Kock - Lubartów i Lubartów - Lublin.
W przetargu złożonych zostało sześć ofert
Inwestycja realizowana będzie w systemie Projektuj i buduj w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. W przetargu złożonych zostało sześć ofert. Oceniane one były przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 proc.), przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz skrócenie terminu realizacji kontraktu (10 proc.).
Wszystkie oferty przewidywały realizację zadania w 36 miesięcy i wydłużenie okresu gwarancji.
REKLAMA
Za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy Polaqua na kwotę ponad 183 mln zł.
Od kwietnia przejezdny odcinek z Lublina do Rzeszowa
Trasa S19 na tym odcinku jest fragmentem między narodowej trasy Via Carpatia. Połączy kilka krajów na osi północ - południe. Będzie przebiegać przez Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Bułgarię, Rumunię i Grecję.
Polski odcinek będzie miał około 700 km długości. Na całej długości w naszym kraju trasa będzie miała parametry drogi ekspresowej lub autostrady. Polski odcinek rozpocznie się na granicy z Litwą w Budzisku, a zakończy się na granicy ze Słowacją za Barwinkiem. Najdłuższy jej odcinek ma przebiegać przez Rumunię. Będzie on miał ponad 1500 km długości.
Od kwietnia tego roku kierowcy będą mogli przejechać całym odcinkiem S19 z Lublina do Rzeszowa.
REKLAMA
PR24.pl, Aleksander Pszoniak, DoS
REKLAMA