Co ma dla nas znaczenie przy zaciąganiu kredytu? Sprawdź wyniki nowego badania
Jak wynika z badania "Zarządzanie własnymi finansami", dla 30 proc. Polaków przy wyborze kredytu największe znaczenie ma możliwość spłaty zobowiązania w stałych, równych ratach.
2022-05-11, 09:02
Według badania przeprowadzonego dla Santander Consumer Banku największe znaczenie dla większości badanych miała możliwość spłaty w stałych, równych kwotach co miesiąc (30 proc.). Tę odpowiedź częściej wskazywali mężczyźni (34 proc.) niż kobiety (27 proc.). oraz osoby w wieku 40-49 i 50-59 lat (w obu przypadkach powyżej 40 proc.).
W następnej kolejności respondenci wybierali opcję samodzielnego ustalenia wysokości comiesięcznej spłaty kredytu przy podpisywaniu umowy (29 proc.). Miało to największe znaczenie dla najmłodszych badanych w wieku 18-29 lat (54 proc.). Zdaniem autorów badania może to być związane z tym, że z racji wieku osiągają oni mniejsze dochody, więc chcieliby mieć możliwość dostosowania do nich bankowych produktów.
Kredyt elastyczny i bez ograniczeń
Jak wskazała Agata Krawczyk z Santander Consumer Banku, duże znaczenie dla respondentów badania miała też możliwość wykorzystania pieniędzy na dowolne wydatki, bez ograniczeń - takiej odpowiedzi udzieliło 23 proc. badanych.
- "Polacy oszczędzą 3 miliardy złotych". Premier o wsparciu dla kredytobiorców
- Ponad jedna trzecia z nas aktywnie szuka pracy. Jest nowe badanie
- Oczekiwania potencjalnych klientów nie są wygórowane, przeważająca część chciałaby jedynie większej elastyczności, jeśli chodzi o produkty kredytowe - stwierdziła Krawczyk.
Wygodne zaciągnięcie pożyczki
Dla 17 proc. ankietowanych ważna przy wyborze produktu kredytowego jest również możliwość podpisania umowy przez internet. Wskazywały tak zwłaszcza osoby po 40-stym roku życia (38 proc.). Może to wiązać się z faktem, że wiele osób w tym wieku ma większą ilość zobowiązań niż młodsze grupy wiekowe czy seniorzy, i w związku z tym czuje silniejszą potrzebę oszczędzania czasu - oceniono.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę IBRiS Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspieranych komputerowo (CATI) w marcu br. na próbie 1002 osób.
PolskieRadio24.pl, PAP, md
REKLAMA
REKLAMA