X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Pod podszewką dźwięków. Spotkanie z Sainkho Namtchylak

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2020 15:58
Środowy "Nokturn" jak zwykle rozpoczęliśmy od "Rozmów improwizowanych". Naszym gościem była tuwińska wokalistka i eksperymentatorka Sainkho Namtchylak.
Audio
  • Pod podszewką dźwięków. Spotkanie z Sainkho Namtchylak (Nokturn/Dwójka)
Sainko Namtchylak, 2004 r.
Sainko Namtchylak, 2004 r.Foto: PAP/DPA/DB Oliver Heisch

Artystka opowiadała między innymi o rozdzielaniu stanów psychologicznych od technik wokalnych:

"Próbowałam wszystkiego – mogę zastosować śpiew biały, śpiew operetkowy, mogę śpiewać nisko, mogę wysoko. Po przesłuchaniu wszystkich archiwalnych nagrań obrzędów szamanistycznych i lamaistycznych recytacji, mantr i całej reszty, poczęłam odkrywać drugie dno tych wszystkich dźwięków. Chciałam dotrzeć do granic moich możliwości.

Ale nigdy nie wpływało to na mój stan umysłu, bo do każdego głosu – nieważne, czy jest operetkowy, otwarty, zamknięty, głośny, miękki, niski, wysoki, szorstki, krzykliwy czy to szept – mam dystans. Patrzę na niego jak na obiekt – od środka, to prawda, bo sama jestem tym instrumentem, niemniej analizuję dźwięk sam w sobie".

Drugim ważnym tematem było niełatwe życie codzienne w ZSRR i po jego upadku:

"W 1993 roku miało się poczucie końca. My, w naszej małej Tuwie, też nie wiedzieliśmy, co będzie. Panował głód! W sklepach nie było jedzenia, mogłeś kupić tylko nieco chleba na kartki. Pamiętam to okropne uczucie, kiedy za każdym przyjazdem musiałam patrzeć na moich starych rodziców i siostry, którzy dosłownie głodowali. Mieszkałam wtedy już w Austrii, pracowałam w Niemczech i za każdym razem, kiedy leciałam lub jechałam pociągiem do domu, brałam ze sobą bagaże pełne jedzenia i ciepłych ubrań z second handów. Przyjeżdżałam i patrzyłam ze smutkiem, jak moja rodzina cieszy się tymi rzeczami".

Rozmowa z artystką została zarejestrowana jesienią ubiegłego roku podczas wrocławskiego festiwalu Jazztopad, a Sainkho Namtchylak niebawem powróci do Polski - 26 lutego wystąpi w warszawskim SPATiF-ie w duecie ze Sławkiem Janickim.

***

Tytuł audycji: Nokturn (cykl: Rozmowy improwizowane)

Prowadził: Tomasz Gregorczyk i Janusz Jabłoński.

Data emisji: 5.02.2020

Godzina emisji: 23.00


Zobacz więcej na temat: muzyka współczesna MUZYKA
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Tomasz Dąbrowski: lubię myśleć, że poszerzam swoje horyzonty

Ostatnia aktualizacja: 24.10.2019 14:23
- To, co nagrywam, jest wypadkową tego, co było wcześniej. To jest łańcuch różnych rzeczy, które dzieją się po drodze, a ja działam tak, żeby nie żałować niczego - mówił trębacz, kompozytor, lider i członek wielu ważnych i uznanych zespołów, m.in. formacji FREE4ARTS.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Gebhard Ullmann: Berlin Zachodni był mikrokosmosem nowych idei

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2019 12:32
- Kiedy w 1983 roku przeprowadziłem się tam z Hamburga, zastałem na miejscu wszystkich młodych muzyków, którzy, podobnie jak ja, zjechali tam z zachodnich Niemiec, a także ludzi z innych krajów. Wszyscy zaczęli grać razem - sytuacja była podobna do tej po upadku muru berlińskiego, chociaż na mniejszą skalę - mówił w Dwójce salsofonista.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Mag dźwięków i malarz gitary. Spotkanie z Davidem Tornem

Ostatnia aktualizacja: 05.12.2019 09:00
Przez piętnaście lat pracował dla Davida Bowiego, pisał piosenki dla Madonny i nagrywał ścieżki dźwiękowe dla Hollywoodu, a jednocześnie jest jednym z najoryginalniejszych gitarzystów w historii muzyki eksperymentalnej. David Torn był bohaterem "Rozmów improwizowanych".
rozwiń zwiń