Superżywność. Polski rynek nadal w powijakach, ale mamy już swoje specjały
Pomimo szybkiego wzrostu, rynek superfoods stanowi wciąż ułamek procenta globalnego rynku zdrowej żywności.
2018-05-10, 12:44
Z raportu dotyczącego ekoprodukcji z 2017 r. wynika, że wiodącym rynkiem ekologicznej żywności jest USA z wartością na poziomie prawie 36 mld euro. Na dalszej pozycji znalazły się Niemcy z rynkiem o wartości 8,6 mld euro, Francja z wartością 5,5 mld euro oraz Chiny z rynkiem na poziomie 4,7 mld euro.
Nietypowe koncepty
Globalna wartość segmentu superfoods wyniosła około 145 mld dolarów w 2017 r., a tempo wzrostu to 14-15 proc. rocznie.
Terminem „superfoods” określa się na ogół żywność bogatą w składniki odżywcze, których właściwości uważane są za szczególnie korzystne dla zdrowia i dobrego samopoczucia. W Polsce coraz więcej producentów decyduje się na rozwój linii, w których powstają nietypowe koncepty z dodatkiem takich składników, jak: jagody goji, acai czy glony wakame.
Polskie specjały superżywności
"Nie należy zapominać także o polskich superfoods, jak: orzechy, czosnek, brokuł lub różnego rodzaju kasze, co sprawia, że również polskie firmy mogą odgrywać coraz ważniejszą rolę na tym rynku, tym bardziej, że coraz więcej sieci handlowych jest zainteresowanych dystrybucją ich produktów" - oceniła Bogna Zasadzka, Ekspert ds. rynku spożywczego w DNB Bank Polska S.A.
REKLAMA
Zdaniem ekspertów Polska przy sprzyjających okolicznościach może zacząć liczyć się na tym rynku. Wg danych firmy Technavio, wartość globalnego rynku superfoods w 2021 r. przekroczy 256 mld dolarów.
ak, NRG
REKLAMA