Pretensje klientów GetBacku do Idea Banku. Protest w stolicy

Przed siedzibą Idea Banku i Getin Noble Banku w Warszawie odbył się protest obligatariuszy spółki GetBack. Idea Bank, jako jedna z kilku instytucji finansowych, pośredniczył w oferowaniu swoim klientom obligacji korporacyjnych firmy windykacyjnej GetBack.

2018-07-24, 20:24

Pretensje klientów GetBacku do Idea Banku. Protest w stolicy
Przedstawiciele Stowarzyszenia Poszkodowanych Obligatariuszy Getback S.A. przekazali pismo do głównego udziałowca Idea Banku Leszka Czarneckiego, w którym zwrócili uwagę na jego deklarację uznania wszystkich zasadnych reklamacji klientów w sprawie GetBack i zadośćuczynienia strat.Foto: google.pl/maps

Posłuchaj

Prezes Stowarzyszenia Poszkodowanych Obligatariuszy GetBack S.A. Artiom Bujan powiedział, że wśród jego członków większość stanowią klienci Idea Banku oraz jego marki Lion’s Bank.
+
Dodaj do playlisty

Protestujący domagają się uznania przez bank złożonych reklamacji. Ich zdaniem zostali oni wprowadzeni w błąd i nie byli informowani w należyty sposób, między innymi o ryzyku inwestycji.

Sprawę bada prokuratura 

Prezes Stowarzyszenia Poszkodowanych Obligatariuszy GetBack S.A. Artiom Bujan wyjaśnił, że wśród jego członków większość stanowią klienci Idea Banku oraz jego marki Lion’s Bank. Dodał, że poszkodowani, z którymi się kontaktował nie wypełnili formularzy nabycia obligacji GetBack, co jest w jego ocenie czynnością kluczową, ponieważ wiązała ona klienta banku z Polskim Domem Maklerskim, instytucją bezpośrednio odpowiedzialną za sprzedaż obligacji. Bujan powiedział, że ta sprawa jest badana przez prokuraturę. 

Przed siedzibą banków pojawił się też między innymi adwokat części poszkodowanych przez GetBack Piotr Zemła z Kancelarii KOLS. Prawnik powiedział, że niektórzy klienci banków dochodzą swoich praw w procesie karnym, co według niego jest lepszą alternatywą dla reklamacji. 

REKLAMA

Przedstawiciele Stowarzyszenia Poszkodowanych Obligatariuszy Getback S.A. przekazali pismo do głównego udziałowca Idea Banku Leszka Czarneckiego, w którym zwrócili uwagę na jego deklarację uznania wszystkich zasadnych reklamacji klientów w sprawie GetBack i zadośćuczynienia strat. W ich ocenie wspomniana deklaracja nie jest realizowana, ponieważ bank nie uznał dotychczas żadnej reklamacji.

Reklamacje rozpatrywane indywidualnie 

Protestujący spotkali się dziś również z dyrektorem departamentu prawnego Idea Banku Piotrem Lewczukiem. Biuro prasowe banku poinformowało, że klientom przekazano oświadczenie dotyczące składanych reklamacji.

W dokumencie Idea Bank napisał, iż każde zgłoszenie podlega indywidualnemu rozpoznaniu, a zarząd nadał temu procesowi wysoki priorytet. Bank dodał, że postępowanie w zakresie pomocy jest uzależnione od oszacowania szkody, co nie jest obecnie możliwe zdaniem Idea Banku, gdyż spółka Getback nie wypracowała ostatecznego układu restrukturyzacyjnego z wierzycielami.

Śledztwo i aresztowania

Spółka GetBack zajmuje się zarządzaniem wierzytelnościami. Powstała w 2012 roku, a w lipcu 2017 jej akcje zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. O firmie zrobiło się głośno, gdy wyszło na jaw, że ma problemy z wykupem wyemitowanych obligacji korporacyjnych. Ich wartość szacuje się na ponad 2,5 miliarda złotych, a liczbę obligatariuszy na przeszło 9 tysięcy. 
Od kwietnia tego roku obrót akcjami spółki na warszawskiej giełdzie został zawieszony na wniosek KNF.

REKLAMA

Ponadto Prokuratura Regionalna w Warszawie i CBA prowadzą śledztwo w sprawie GetBack. Dotyczy między innymi wyrządzenia szkody majątkowej o wielkich rozmiarach, czy podawania nieprawdy w raportach giełdowych. W sprawie zatrzymano i aresztowano kilka osób, w tym byłego prezesa GetBack Konrada K.

IAR, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej