more_horiz
Gospodarka

Firmy zyskają dodatkowy czas na ustabilizowanie swojej sytuacji. Dłuższy okres rozliczenia Tarczy 2.0

Ostatnia aktualizacja: 17.11.2021 18:37
Firmy będą miały sześć tygodni więcej na rozliczenie nadwyżki z Tarczy Finansowej 2.0 - poinformowało Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Dzięki temu zyskają dodatkowy czas na ustabilizowanie swojej sytuacji finansowej - dodał resort.
6 tygodni więcej będą miały firmy na rozliczenie nadwyżek z TarczaFinansowa 2.0 - podał resort rozwoju.
6 tygodni więcej będą miały firmy na rozliczenie nadwyżek z TarczaFinansowa 2.0 - podał resort rozwoju.Foto: shutterstock.com/fizkes

- Z inicjatywy Ministerstwa Rozwoju i Technologii został wydłużony termin, w jakim przedsiębiorcy, którzy odczuli negatywne skutki pandemii Covid-19, będą mogli rozliczyć nadwyżkę z pomocy z Tarczy Finansowej PFR 2.0. Dzięki temu firmy zyskają dodatkowy czas na ustabilizowanie swojej sytuacji finansowej oraz zabezpieczenie środków wymaganych na spłatę i bieżące funkcjonowanie - poinformowało ministerstwo w komunikacie. Dodało, że Rada Ministrów przyjęła uchwałę w tej sprawie.

Resort wskazał, że zgodnie z tą uchwałą beneficjent programu powinien zwrócić różnicę pomiędzy kwotą subwencji finansowej, jaką otrzymał w oparciu o prognozowaną wysokość spadku przychodów oraz kosztów stałych, a kwotą subwencji finansowej, którą otrzymałby bazując na rzeczywistych danych finansowych. Ma na to czas do 15 marca 2022 r.

kontrola praca firma przedsiębiorstwo free shutt 1200 .jpg
Rozliczenie Tarczy 2.0. Zobacz, czy można starać się o całkowite umorzenie subwencji

Minister rozwoju i technologii Piotr Nowak podkreślił, że firmy będą miały "więcej czasu na uregulowanie należności i zabezpieczenie płynności finansowej swoich firm, w szczególności tych z sektora MŚP".

Ministerstwo Rozwoju i Technologii podkreśliło, że od 15 stycznia do 28 lutego 2021 r. w sumie 47,7 tys. firm, w tym 7 tys. z sektora MŚP, skorzystało ze wsparcia z Tarczy Finansowej PFR 2.0. Na konta przedsiębiorców trafiło łącznie 7,1 mld zł, w tym 3,8 mld zł do mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Średnie kwota pomocy wyniosła 539 tys. zł.

Pomoc otrzymały firmy objęte 54 kodami PKD. Lista obejmuje branże, które najbardziej doświadczyły negatywnych skutków pandemii Covid-19, w tym przede wszystkim hotelarska, targów i wydarzeń, turystyczna i fitness.

PR24, akg

X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem