"Przestarzały" i "nieściągalny". Politycy zgodni w sprawie abonamentu

2024-06-26, 10:37

"Przestarzały" i "nieściągalny". Politycy zgodni w sprawie abonamentu
Media publiczne. Foto: EastNews/Andrzej Hulimka/REPORTER

Zdaniem senatorki Lewicy Anny Górskiej w mediach publicznych nie powinno być reklam. Jak dodała na antenie Polskiego Radia 24, to nie są stacje komercyjne. - Nie widzę też nic zdrożnego w racjonalnej liczbie reklam w mediach publicznych, o ile to nie będą godzinne seanse - uważa z kolei poseł Konfederacji Krzysztof Mulawa. 

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego rozpoczęło już społeczne konsultacje dotyczące projektu nowej ustawy medialnej. Przypomnijmy, że wśród założeń jest m.in.: likwidacja abonamentu, reforma KRRiT i zniesienie Rady Mediów Narodowych. Minister Kultury Hanna Wróblewska poinformowała, że resortowi zależy na przygotowaniu ustawy w najbardziej demokratyczny sposób. Ministerstwo zakłada, że tym projektem rząd zajmie się jesienią.

Nowa ustawa medialna. "Nie powinno być reklam"

- Abonament jest przestarzałą rzeczą  - powiedziała w Polskim Radiu 24 senatorka Lewicy Anna Górska z partii Razem. Dalej dodała, że media publiczne powinny być finansowane z budżetu i poważnie zreformowane. - Nie powinno być reklam, to nie są stacje komercyjne. Naprawdę powinna być realizowana misja - wskazała rozmówczyni Sylwii Białek.

Następnie senatorka zaznaczyła, że media publiczne mają inny cel działania niż podmioty komercyjne. - Przyjrzymy się tej ustawie - zagwarantowała Anna Górska.

Posłuchaj

Anna Górska i Krzysztof Mulawa o projekcie nowej ustawy medialnej (Dwie strony)
+
Dodaj do playlisty

"Oszukujemy się, że abonament działa"

- Oszukujemy się, że abonament działa. Mało kto go płaci. Jest nieściągalny - mówił poseł Konfederacji Krzysztof Mulawa. Polityk dodał, że telewizja publiczna została zniszczona "wcześniej przez Platformę Obywatelską, potem Prawo i Sprawiedliwość". W ocenie gościa Polskiego Radia 24, w związku z tym wiele osób nie będzie płacić abonamentu i należy o nim zapomnieć. - Nie widzę też nic zdrożnego w racjonalnej liczbie reklam w mediach publicznych, o ile to nie będą godzinne seanse  - kontynuował.

- Zastanówmy się i uzgodnijmy w całej klasie politycznej, jak to powinno wyglądać (nowa ustawa), a potem mówmy, ile to będzie kosztować - dodał poseł Konfederacji.

Czytaj także:

***

Audycja: Dwie strony

Prowadząca: Sylwia Białek

Goście: Anna Górska (Lewica Razem), Krzysztof Mulawa (Konfederacja)

Data emisji: 26.06.2024

Godzina emisji: 8:35

Polskie Radio 24/sb

Polecane

Wróć do strony głównej